Zaki ada henfon baru!

oleh sorensen pada 02 Jun 2007 dalam ,

Semalam, aku dgn member aku yg nama zaki ni ke sarikei temankan dia beli henfon baru. Mula2 aku xnak sbb aku tgh takde duit skang ni, pulak tu dgn mood aku yg tak stabil beberapa hari ni buat aku rasa malas ckit. Tapi kesian punya pasal, aku temankan jugak, yela kalau dia salah beli henfon kang aku jugak yg kena dgr rintihan kekesalan dia, maklumla xde member lain yg sudi nak dgr kan. So, seawal jam 7.10 pagi tu aku dah dgr van sewa hon2 kat luar rumah. Hanjeng, kata pukul 7.30 nak sampai. Dgn aku baru je abis mandi, dok sapu facial cleanser tak sempat sapu whitening cream (ops!). Apa lagi, sambar sikat dgn tiub minyak rambut terus masukkan dlm beg bimbit. Konfiden je dgn tali pinggang tak ikat lagi kuar pintu, sampai kat dlm van tu selamba je sikat rambut. Zaki sengih je tengok aku sambil berkata, "NASIB BAIK KO DAH MANDI!".

Dah sampai sarikei, ktorang minum kejap pastu bermula la sesi mencari henfon yg diidamkan. Zaki ni kan ya ampun, punyalah cerewet. Dah berapa minggu ni dah dia dok sebok tanya pasal henfon apa yg bagus kat aku, sampai penat aku nak layan. Kitorang berjalan pusing satu bandar sarikei tu cari kedai henfon sampai aku berpeluh2, dia rileks jer. Mula2 tu dia x decide lagi nak henfon apa, katanya nak try dgr bunyi dulu sbb dia nak jadikan walkman. Dgn bajetnya tak sampai 500, aku pun suggest la SE W200i kat dia. Kira okla jugak, model 1st quarter 2007, bunyi cantik, memory stick micro 128mb free cuma kekurangannya takde bluetooth. Tapi zaki kata dia x kesah. So, ktorang pun cari la.

Last2 ktorang jumpa satu kedai ni. Ada stock, kaler hitam. Harga dia letak 480, tawar punya tawar paling kurang dia nak 460 je. Zaki kata nak survey lagi, so ktorg pun kuar ler cari kat kedai lain. Wah, jumpa lagik kat kedai lagi satu. Yang ni nak 440, tapi warna putih. Aku tanya kat zaki dia nak tak, dia kata KALER TU TAK CANTEK! Huh, aku dah agak dah. Pastu ktorang carik la lagi kedai lain. Brp banyak kedai aku pun x ingat, smp la kat satu kedai tu.. tiba2 berlaku sesuatu yg agak menarik. W200i xde, tapi tauke kedai tu recommend nokia 5200, henfon jenis sliding. Specs dia mcm bagus jer.. sound kuat & ada bluetooth segala. Tapi yg aku musykil tu, tauke pompuan tu kata henfon tu ada 3G. Aku pun excited la kan, mana taknya harga henfon tu 400 lebih je boleh 'ada 3G' pulak. Tapi bila aku belek2 henfon tu, aku tanya balik.. mana kamera 3G nya? Tauke tu terdiam, pastu dia kata dia pun tak tau kat mana sbb dia baca dlm katalog je henfon tu ada 3G. YA ALLAAAHHHH!!!! Aku punya la terharu smp rasa nak tergelak. Muka tauke tu nampak kering je masa ktorang kuar dr kedai tu dlm keadaan tersenyum2. Aku tanya zaki dia nak tak nokia 5200 tu, dia kata dia x caye kat henfon nokia. Pada masa yg sama aku pun teringat henfon nokia 6108 yg kakak ipar aku pnh pakai dulu, specs bukan main tapi last2 masa rosak tu bunyi tak kuar langsung!!! Hah, tak sia2 aku nasihatkan zaki, nampaknya ideologi sony ericsson aku ni dah melekat dlm kepala otak dia. YES!!!

Lepas puas cari tu smp ke area Nyelong, ktorg pun serender. Nmpknya mmg xde kedai lain yg ada stok kaler hitam tu. Ktorang duduk kejap, aku bincang dgn zaki so akhirnya dia setuju amik W200i kaler hitam kat kedai yg ktorang pegi tadi. Masa on the way balik aku belek2 function dlm henfon tu, nampaknya lebih kurang sama je dgn henfon aku (K750i) cuma dia punya kamera VGA dan xde bluetooth. Aku terfikir gak, untungnya zaki dpt beli hp walkman advance cmtu dgn harga yg murah padahal masa aku cari henfon tahun lepas, haram nak jumpa yg harga kurang dpd 600.. apatah lagi W series. Nak buat cmne, bukan rezeki aku kot.




Comments seterusnya...