Mobile M300 - Henfon Jam Tangan

oleh sorensen pada 13 Jun 2007 dalam

"Pernahkah kau bermimpi seketika, berada di tempatku?"

Aiyo.. tiba2 je aku teringat lagu Biarlah Rahsia ni.. korang pernah tak bayangkan pada masa ni dah ada henfon ala2 citer Star Trek di Taiwan & China? Memperkenalkan henfon jam tangan Mobile M300 yang telah diperkenalkan di sana sejak awal 2007. (dipetik & diterjemah dpd laman Slashphone.com).



Handphone jam tangan ini direka utk kegunaan rangkaian GSM Triband. Ia mempunyai skrin kecil bersaiz 1", USB port, dilengkapi fungsi bluetooth serta 4 butang. Butang pertama (dari kiri) digunakan untuk menjawab panggilan atau mengaktifkan fungsi menu handphone. Butang kedua digunakan untuk melihat log panggilan, serta digunakan utk memasukkan angka 0 hingga 4. Butang ketiga untuk membuka pad mendail dan digunakan untuk memasukkan angka 5 hingga 9. Butang terakhir pula digunakan untuk membuka phone book dan menamatkan panggilan.


Handphone ini boleh digunakan bersama2 bluetooth headset, atau menggunakan headset berwayar yg disertakan di samping mikrofon binaan dalam untuk tujuan membuat panggilan. Walaupun jangkahayat baterinya tidak sebagus handphone lain di pasaran, namun ia masih memberi kemudahan pemain muzik yg menyokong format audio MP3, AAC, WAV dan MIDI. Handphone jam tangan ini sudah dijual di pasaran Taiwan dengan harga USD270 (+/- RM923).



*Pendapat aku:

Ni cuma satu invention baru dalam dunia mobile phone saja. Kalo korang jenis yg mengejar trend, boleh la beli handphone ni. Tapi kalo aku, isk.. xde maknanyer. Specs penuh pun takde, konfem tak puas hati la kalau pakai kan? Walau bagaimanapun, nampak mcm best gak ciptaan terbaru ni.. kalau pada masa hadapan ada model yg menyediakan prestasi yg lebih sempurna dgn harga yg lebih reasonable, nak kot aku beli.. kui3!



Comments seterusnya...