Satu rasa dikongsi bersama...

oleh sorensen pada 21 Ogos 2010 dalam

Kata orang, sesuatu itu akan lebih bermakna sekiranya dikongsikan bersama. Tak kiralah sama ada ia sesuatu yang konkrit seperti makanan, sehinggalah kepada sesuatu yang diskrit seperti pengalaman. Perbualan di facebook dengan dua orang sahabat akrab awal pagi semalam begitu mencuit hatiku. Kerana aku tidak menyangka sebuah entry berkisar mamee sllrrrp yang aku tulis beberapa minggu lalu (klik sini) telah memberi impak kepada hidangan sahur mereka!

Entah macam mana, lepas sahur awal pagi semalam tergerak hati pulak aku nak login facebook. Lepas belek wall kawan2, tiba2 aku terjumpalah satu status seorang kawan ni yang aku rasa topiknya sangat dekat dengan aku. Dan bila aku tengok komen member lagi sorang kat status tu, aku terus tersenyum sebab memang diorang seru nama aku pun huhuhu!!!

Inilah perbualan di facebook yang aku maksudkan. Watak2 yang terlibat adalah Pzot a.k.a Lady Zaza (Bestfriend A) dan Pdot a.k.a Sheeshee (Bestfriend B) manakala TUAN PUNYA BLOG itu tak lain tak bukan adalah aku of course! (nama sebenar kami terpaksa dirahsiakan untuk tujuan privasi =D)

Untuk entry terakhir mamee sllrrrp ini, aku telah bercadang menulis tentang pengalaman menikmatinya bersama teman2. Namun idea ke arah itu amat sukar sekali, kerana aku dan kawan2 pada masa ini sudah berjauhan dan tidak lagi berada di tempat yang sama. Namun apa yang berlaku pada awal pagi semalam ini, sememangnya berada di luar jangkaanku.

Mungkin cuma aku dan sahabat-sahabat yang faham erti kebersamaan bagi kami. Lihat saja, walaupun aku tidak dapat merasai pengalaman untuk makan bersama mereka atas faktor jarak, adakah bermakna mereka tidak dapat 'menikmatinya' bersamaku? Tidak, kerana bagi kami jarak bukan penghalangnya. Adanya sepaket mamee sllrrrp di hadapan mereka ini sudah mampu membuatkan aku tersenyum, kerana aku tahu mesej yang aku cuba sampaikan pada entry mamee sllrrrp yang lepas sudahpun sampai kepada mereka. Dan aku gembira, kerana aku berjaya berkongsi perasaan itu walaupun tanpa berada di samping mereka. Sepaket mamee sllrrrp yang sama, dan sebuah perasaan yang sama.

Semangkuk mamee sllrrrp asam laksa bersama hirisan-hirisan sosej, sebelum ini mungkin hanyalah sebuah hidangan bagiku. Tapi sekarang aku tahu, kiranya hidangan itulah yang membuatkan sahabat2 ini selalu terasa dekat denganku :)



Comments seterusnya...