Hati...

oleh sorensen pada 06 Julai 2010 dalam

"Ku bertemu sang Adam di simpang hidupku. Mungkin akan ada cerita cinta?"



Ada yg cuba datang. Aku bukanlah terlalu tak mempeduli sangat walaupun luarannya mmg nampak mcm tu. Tapi aku tau kalau ada perubahan pd tingkahlaku org, sbb aku mmg gemar memerhati. Dulu senyap saja, tp sekarang jadinya amat mesra. Dan bukan cuma seorang, beberapa orang yang mula berperilaku sama spt itu padaku!

Kadang2 aku takut. Takut mengecewakan sesiapa yg menyimpan perasaan terhadapku. Mslhnya, aku belum bersedia semula. Kalian boleh menjanjikan aku cinta sebanyak manapun, tapi sejauh mana ia membantu memulihkan percayaku pd cinta itu?

Mulut kalau berbicara, manisnya kadangkala mampu membunuh. Pernahkah kalian lihat itu di dalam jiwaku? Dan yg paling aku takuti adalah, naluriku kuat mengatakan ada konspirasi utk menambah sakit lagi hatiku yg lukanya belum tertutup ini. Lakukan saja, kalau itu yang kalian mahu.

Aku sudah terlalu keras utk menerima semuanya. Kerana pelajaran yang amat bermakna bagiku adalah, CINTA.. sebenarnya memang tiada pada diri sesetengah manusia. Dan KALIAN mungkin salah seorang daripadanya.


5 komen seterusnya...

5 komen

  • sorensen

    it is josie. now i understand what does GaGa really mean by the quote.

    "Trust is like a mirror. You can fix it if it's broke, but you still can see cracks in that motherfuckers reflection."

    it simply means that, trust is irrecoverable..