Tercabar...

oleh sorensen pada 25 November 2009 dalam

Dah jadi lumrah kan. Kalau seseorg tgh bahagia mmg ada jela mata2 yg dengki, paling tidak pun.. ada yg akan cuba menempelkan dirinya pada posisi yg tak sesuai dgn keadaan.

Aku harap, jgn ada lah yg menganggap ini sbg karma utk aku. Pd "previous second" aku dlu, takyah perasan. Keadaan ko dgn aku dulu tak sama. Dulu ko yg menempah maut dgn aku dan mendapat charotan free, so ko jgn pernah anggap aku cuba merampas kebahagiaan ko, ok. Main2 dgn aku, means u deserved what u got.

Mslhnya skrg, aku dah stable.. at least, buat masa skrg. Aku tau dia faham kenapa aku ckp mcm tu. Sbb tulah, pd aku xde sape yg dpt menandingi dia. Dia faham aku, dan aku pun masih berusaha utk faham dia. Tapi kenapa agaknya, kalau kte dah rasa diri berada dlm mode selamat, asik2 ada je yg nak ajak main roller coaster. Aku tak minat la, aku gayat. So, boleh tak tinggalkan aku berdua je main buaian dgn dia? Aku tak pernah, dan tak akan pernah menduakan sesiapa. Itu prinsip aku. Korang semua kne tau.

Masa aku sorang dulu. Ada org kesah? Masa aku meroyan dulu. Ada orang peduli?

Tapi dia kisah. Dia peduli. Dia sorang je. Yang lain mana? Kalau bukak baru nak pandang, kalau tak bukak korang tak pandang aku kan? Jadi, kalau ada yg mengoffer diri dan aku refuse tu, harap2 jgn la salah faham. Aku ni bukannya bola tenis yg korang bleh lempar sesuka hati atas court. Aku pun ada perasaan, ada prinsip, ada maruah diri. Dan aku ni bukanlah chantek sgt luar dan dalam. Aku tak layak utk permainan mengarut, absurd dan immature korang tu. Faham?

Jadi, biar la aku dgn hidup aku. Mana2 yg rasanya tak perlu tu, ke tepilah. Aku perlukan sikit privacy utk diri sendiri, dan juga dia.



3 komen seterusnya...

3 komen

  • Tanpa Nama

    nak main buai skali leh tak ......

    buai laju2 sampai pohon sena
    apa dalam baju sekuntum bunga cina ...

    buai laju2 ... aku nak kawen ngan anak raja .... huhuuuhu


    ~alanrazlan~

  • SoReNsEn

    alin: jiwa kacau tu idak lew.. cuma kdg2 kerenah sstgh manusia ni bleh menyebabkan kehormatan aku tercabar.. *chewah

    abg: ha... main buai nak sama, tapi kawen ngn anak raja kan.. nak kena nie.. huhuh..!!