Edisi Hari Raya

oleh sorensen pada 20 September 2009 dalam

MAKAN TIME!!! (sekadar gambar hiasan)

KENYANG. Hahah! Itu la perkataan yg best utk describe perasaan setiap org apabila menjelang 1 Syawal. Nak kata banyak sgt rumah yg aku pegi tadi, takde la jugak. Cuma rumah sedara2 kat sebelah mak je yg aku dah ziarah, mcm yg aku katakan.. raya pertama mmg ktorang beraya kat kampung mak. Tiap2 tahun mmg mcm ni. Makcik2 aku ni plak mmg jenis yg rajin buat dish sedap2, so mmg susah la nak tolak makan walau dah rasa kenyang sekali pun. Huhu, xpe bukan selalu boleh melantak besar2an mcm ni, hahah!!! (astaghfirullahalazim!!!).

Masa tgh beraya kat kampung mak td, berduyun2 msg masuk kat henpon aku. Ada msg ucapan la, msg tanya ada kat mana.. tak kurang msg dpd member yg nak ajak pegi beraya. Esok baru start gi beraya rumah member2 plak kot, tapi ptg ataupun mlm la.. sbb pagi tu masing2 takde kat rumah katanyer, gi beraya kat luar kawasan. Takpe la, at least boleh jgk aku extend masa tido pagi esok, takde la cpt mengantuk in case kne beraya smp lewat mlm.

Tapi rumah ktorg xde plak yg dtg beraya lg hari ni. Td mmg sunyi gler, aku dgn kakak ipar aku je yg layan gosip kat ruang tamu sambil tengok tv. Tunggu punya tunggu, kot2 ada budak2 yg dtg beraya, x jugak ada. Mmg bukan trend zaman skrg dah kot, ye lah.. family bdk2 skrg masing2 dah senang, sbb tu kekwat takmo gi beraya rumah org dah. Haih.. elakkan nanti masa raya takyah susah2 buat open house dah ye, cuti raya pegi vacation kat tepi pantai je dgn family sendiri.. *fensan!



2 komen seterusnya...

2 komen