H1N1 - Wabak HARAMJADAH!

oleh sorensen pada 29 Julai 2009 dalam

BABI!!! *ops

Sialnya wabak ni.. dan yg menambahkan kesialannya adalah apabila ada sesetengah golongan yg mendapat simptom penyakit ini tapi tak mengambil kisah. Dan kesudahannya? Dia menyusahkan orang lain yang langsung takde sangkut paut langsung dgn penyakit tu! Kau kena wabak tu? Kau sakit? Kau nak mampos? AKU PEDULI APA!!! Yg aku tau, kau memang BODOH sebab kaulah yang menyusahkan ktorg budak2 UPM ni sebab kau BUTA, tak tau RETI dan SIAL!!!

Aku tak pernah sangka yg wabak ni akan memberi kesan direct, dan membuatkan hidup aku begitu eventful dan sangat luar biasa pada hari ni. Tengah syok2 duk dlm kelas dgr kuliah, tetiba member2 yg baru masuk kelas bgtau UPM akan ditutup bermula 29 Julai hingga 4 Ogos sbb dah ada 4 org dr sini yg terkena wabak tu. Mula2 tu aku tak kisah sgt, sbb aku ingat tutup yg dimaksudkan tu sekadar tutup biasa dan tak mengganggu struktur hari perkuliahan, cuti pertengahan semester ataupun penginapan di kolej. Tengok2? Hadooo!!! Tutup tu maksudnya cuti pertengahan semester akan dibuat lebih awal, student dihalau keluar dr kawasan kampus selama seminggu dan ia berkuatkuasa mulai 12 tgh malam hari yg sama!!!

Celaka kan? Kalau rumah aku setakat boleh pegi naik bas transnasional ke, naik komuter ke ataupun even naik teksi ke aku tak kisah. Masalahnya? Kaaannnnn.. aku kne naik flite! Maka lepas selesai kelas pd pukul 4 petang, tergocoh-gocohlah aku mcm orang gila bergegas ke kl sentral sbb nak settle mslh flite. Yg teruknya, sbb aku dah book flite utk balik cuti 15 ogos nanti! Harga tiket tu asalnya RM248, tapi disebabkan pembawak kuman selesema babi yang berperangai mcm HANJENG tu aku terpaksa bayar caj perubahan tarikh tiket berjumlah RM234!!! Ironik kan, virus tu dan pembawaknya mempunyai satu persamaan iaitu kedua2nya dpd golongan NAJIS MUGHALLAZAH TU!!!

Benda ni tak sepatutnya terjadi. Amaran dah dikeluarkan di sana sini semenjak berbulan2 lamanya, tapi kenapa sesetengah dpd kita rakyat malaysia ni yg BAHLOL sangat sampai tak reti nak menjaga kesihatan diri sendiri? Aku tak kesah, kau nak telan binatang tu pun kau telan la kalau mmg dah ko taste sangat kan? Tapi mintak tolong kau satu benda boleh tak? Kau berhenti menyusahkan orang lain yang takde sangkut paut dgn menatang tu, dan yg paling penting kalau kau rasa kau dah mula rasa ada simptom tu kau pegi la buat medical check up. Susah sangat ke? Ke kau memang ditakdirkan lahir utk menyusahkan orang? BAHLOL!

Kerja2 semua tertangguh. Presentation dibatalkan. Kelas2 kne ganti. Finishing school pun kena tunda. Dan semua tu nanti akan memberi kesan pd bulan puasa yg akan menjelang tak lama lagi. Wahai korang pembawak wabak yg tak reti bahasa.. SEKARANG KORANG TAU TAK KENAPA KORANG BODOH DAN SIAL???



Comments seterusnya...