BlogLarian - Satu revolusi blogwalking

oleh sorensen pada 09 Disember 2010 dalam

Sebagaimana biasanya kita rasa tertanya-tanya apabila melihat sesuatu yang baru, macam itu jugalah rasanya fikiran aku bila pertama kali membuka laman BlogLarian. Pada mulanya aku kurang faham cara laman ini berfungsi, bagaimana ia memudahkan blogwalking. Kerana jika laman utamanya dibuka, apa yang tertera hanyalah beratus-ratus link ke laman blog lain. Dan blog aku adalah satu daripadanya, yang tertera di 'rumah' ke-3 laman BlogLarian. Masih samar-samar sehinggalah aku mengklik pada entry 'rumah' tersebut.

Rupa-rupanya, WOW!!!

Barulah aku faham fungsi BlogLarian yang sebenarnya. Setiap satu entry yang telah direka itu bukan sekadar mengandungi senarai link, tapi sekiranya ia di klik kesemua halaman blog yang disenaraikan itu akan dipaparkan dalam satu page! Ini bukan sahaja memudahkan para blogger untuk melakukan blogwalking, tapi juga sangat membantu meningkatkan UV dengan lebih pantas. Tahniah kepada pereka BlogLarian iaitu saudara Padel dan Furdunesia, ia satu idea yang genius! :)

Pada masa ini BlogLarian masih lagi dibangunkan. Dan kepada rakan-rakan blogger yang ingin blog mereka turut disenaraikan, bolehlah request permohonan anda di laman BlogLarian. Aku sudah melihat kelebihannya dari segi peningkatan UV. Tak percaya?

Jumlah UV dengan BlogLarian sebagai referrer

Akhir kata, sama-samalah kita memartabatkan industri berblogging negara. Wah!!! :P


Comments seterusnya...