-3 tahun-

oleh sorensen pada 02 Jun 2010 dalam

Kasih sayang, minat dan suka. Itu sebenarnya mewujudkan kecintaan aku pd laman ini. Pada orang lain, mungkin ini sekadar sebuah laman. Tak lebih dari itu. Namun laman ni besar maknanya bagiku. Kelmarin 1 Jun, sudah lepaslah tiga tahun. Tiga tahun catatan demi catatan, suara dan perasaan yang terluah di tempat ini. Di mana ia sebenarnya? Atas langitkah.. bawah tanahkah? Aku tak tahu.

Yang pasti, catatan2 yang diketik oleh jemari aku sendiri itulah.. kadangkala kalau disingkap semula semuanya, menimbulkan kembali gelak tawa, menjatuhkan lagi titisan air mata.

Laman ini adalah bahuku. Kata-kata ini umpama rakaman perangkap masa bagiku. Tiada siapa pun yang tahu. Setiap bait kata-kata disini, itulah perasaanku. Yang mungkin tak dapat dirasai langsung oleh sesiapapun, walau setekun manapun kalian mendengarnya.

Laman inilah pendengar setia. Suaraku yang kamu dengar, ia dahulu mendengarnya. Seburuk manapun bisikanku pada ia, tiada keluhan yg ia pernah lemparkan. Dari itulah terbit rasa cinta ku padanya.

Cinta yang tak pernah menyakiti sesiapa. Namun akulah yang menyakitinya, walau mungkin ia tidak tahu.. bukan itulah kehendakku yang sebenarnya.


[s]emesta [s]orensen. Kini 3 tahun.


4 komen seterusnya...

4 komen