Merayau ke jalan masjid india..

oleh sorensen pada 04 Ogos 2008 dalam ,

Hahah.. biasa la korang.. aku ni kalau 1st time pegi satu2 tempat mmg excited.. Matila tiap2 minggu nak kuar kan. Aku tension la duk dlm bilik.. sbb tu bila weekend mmg jarang tengok muka aku kat kolej ni. Konfiden je.. padahal hari selasa ni (esok) dah ada 1st test. Ekekek! Ader aku kesah?

Semalam aku keluar lagi dgn omar, kali ni pegi ke jalan masjid india plak. Omar pegi dgn housemate dia, ktorang panggil abg bob. Dlm pukul 2 cmtu ktorang jumpa kat kl sentral pstu naik putra lrt la kan. Aku pun xtau kenapa semalam ramai sgt manusia.. puas jugak aku fikir, apa event yg tengah berlaku kat kl masa ni.. rsnya takde. Nak kata payday, rasanya dh lama dh..


Abg bob dgn omar nak tengok kain sbnrnya.. semangat ni nak prepare utk raya.. dh tengok kain2 langsir dan kain baju melayu. Design2 kain yg ktorang nampak tu, toksah la cakap.. meletop2 semuanya.. rs mcm nak beli je, nasib baik mak aku dah tempah tailor buat baju raya kat kampung kalau tak dpt baju baru la aku smlm. Ala.. banyak sgt baju raya nak buat apa kan.. membazir je..

Taapii kaann.. hehehe.. diorg tak puas hati dgn harga kain2 kat jalan masjid india tu.. yelah, aku akui memang mahal pun sbb boleh nampak kualiti dia mcm mana. So, aku pun suka la.. maknanya BERJALAN la lagi!!! Apa tempat lain yg banyak jual kain ek? Haaa... jalan tuanku abdul rahman!!

Dekat je.. bleh jalan kaki..

But last2 diorg tak jadi pun beli kain tu.. tah.. nak survey lagi minggu depan kot2 kat tempat lain lagi affordable katanyer. Lepas tu, plan ktorang pun start jadi tak tentu dah.. tau2 jela jalan TAR tu dekat dgn shopping komplex apa kan.. SOGO la pe lagi.. ktorang singgah situ jap sbb nak g makan.. lepas sambung jalan tu ktorang pegi satu mall yg aku tak ingat namanya.. klaka sgt sbb kat situ smlm, kepala omar terhantuk kat dinding kaca kedai bodyshop sampai salesgirl kat dlm kedai tu tergelak, dgn aku2 skali! Aiyo.. aku takleh blah ar ko ni omar!

Lepas tu, aku tanya la kat abg bob, kalau dpd situ nak ke hentian putra jauh ke tak.. dia kata kne naik lrt baru leh sampai. Kenapa aku tanya? Sbb kat situ ada shooping complex yg dh lama aku nak pegi.. namanya The Mall..

The Mall (sebelah stesen komuter PUTRA)

Sebelum ni aku selalu nampak bangunan ni masa berhenti kat stesen komuter hentian putra.. tapi baru semalam aku masuk. Ok gak tempatnya.. ada parkson besar kat dlm tu.. tapi ktorang salah masa la.. sbb masa ni mana sale, barang2 kat dlm tu plak sume standard2 je konfem la takde kemampuan nak beli kan..

Keluar dpd tempat tu ktorang pun plan terus nak balik. Omar dgn abg bob naik komuter skali dgn aku, tapi diorg berhenti kat bandar tasik selatan sbb nak tukar train ke stesen lrt salak selatan. Penuhnya manusia toksah la cakap.. ingatkan bleh duduk sbb naik dpd stesen putra, rupanya kali ni terpaksa jugak aku berdiri sampai ke serdang! Penat woo!!!


4 komen seterusnya...

4 komen

  • add_asyraf

    x suke naik lrt pastu penuh...pastu jauh lagi nak turun...dulu mase gie vacation...huhu...dgn beg segala naik lrt...nak kuar langgar jer semua manusia yg x reti nak bergerak bagi org turun...huhu...menci...

  • sorensen

    ha'ah.. mmg mcm tu la biasanya.. redah jew, xde maknanya nak bersopan santun dgn org yg tak reti bahasa.. especially yg main rempuh masuk je sebelum org lain sempat keluar..