Masa nan lalu...

oleh sorensen pada 30 Januari 2010 dalam

Those were the days my dear :)

Well, walaupun aku ni mmg sah2 jenis pelupa.. most of time aku akan selalu ingat 2 perkara, sama ada mende tu adalah mende yg sangat2 happy ataupun sangat2 sedih dlm hidup aku. Tah, nak katakan tu sbg satu ability pun takleh gaks.. sbb kdg2 kelemahan aku pun terserlah disebabkan faktor tu.. huhu..

Tapi, tetiba tadi aku terasa happy sangat bila mende nie berlaku..

Mcm yg aku selalu katakan, masa yg berlalu mmg la takkan kembali. Takleh salahkan masa, sbb apa2 perubahan yg berlaku pun akan berlaku gradually by time. Just that, kadang2 aku rindu pd masa lalu. Dan kalaulah aku tau, betapa payahnya utk aku mengulangi semula masa tu.. akan aku hargai setiap satu dpdnya tanpa membazirkan sesaat pun.. hatta satu mikro saat pun tak akan pernah. Tapi aku akui, aku sangat menghargainya.

Haih.. rindunya aku pada kenangan2 itu. Semuanya berlaku secara semulajadi tanpa paksaan sesiapapun, dan itu yg membuatkannya lebih indah. Hari2 di mana semuanya sangat seimbang, tidak sedikitpun berat ke arah satu yg lain. Semuanya sangat normal pada masa itu, membuatkannya sangat bahagia.

Mungkin sudah tiba masanya aku kutip semula sisa2 masa lalu itu, dan mencantumkan semuanya melalui bahagian2 diriku yg telah hilang ditelan masa dan perubahan. Aku percaya, kalau semuanya boleh berubah secara sendiri, tidak mustahil ia juga boleh dikembalikan secara semulajadi. Apa yg penting, aku tetap diriku.. tanpa merubah satu apapun dari yg sedia ada. Cuma harapanku kali ini, biarlah apa yg telah berlaku menjadikan proses saling memahami itu akhirnya akan menjadi kenyataan. Saling memahami. Itulah kunci kepada sebuah hubungan yang sebenar antara dua hati.



4 komen seterusnya...

4 komen

  • Tanpa Nama

    kenangan dan memori adalah sesuatu yg indah tetapi adakalanya ada jua yg meruntum jiwa ... itulah liku2 kehidupan yg indah ......


    ~alanrazlan~